Laatste weken Thailand en het begin van Bali

30 maart 2018 - Bali, Indonesië

Hee hoi allemaal,

Jullie hebben alweer een tijdje niks van ons gehoord, dikke 2 weken. Ook al voelt het voor ons langer geleden, want we zijn op veel verschillende plekken geweest in die tijd. In ons laatste verslag eindigden we met Koh Lanta. In Koh Lanta zijn we nog naar veel mooie plekjes geweest. Op de weg naar het National Park kwamen we olifanten tegen, deze kon je voeren als je dat wilde. Eenmaal aangekomen bij het National Park bleek het nog 2 km lopen zijn naar de watervallen. Het was die dag bloedje heet dus dat hebben we maar even over geslagen. Koh Lanta was vooral een rustig relax eiland, heerlijk om tussen de drukke eilanden door te doen!

Na 3 nachten Koh Lanta zijn we met de boot naar Koh Phi Phi gegaan. Dit was ongeveer kleine 2 uurtjes met de boot. We hadden hoge verwachten van Phi Phi het leek ons heel leuk van verhalen die we hadden gehoord, dus we hadden er ook veel zin in. Op het eiland kan je alles lopend doen, er zijn geen auto's en scooters. De afstanden zijn klein dus het huren van een scooter was niet nodig. Dit gaf al gauw een gezellige sfeer. Vanaf die pier was het ongeveer 5 minuten lopen naar ons hotel, een mannetje hielp ons met de bagage. Hij had een soort kruiwagen waar hij alle tassen in deed en liep zo voor ons aan.

Phi Phi is wel echt mega toeristisch maar dat vonden wij niet erg. Er waren heel veel leuke restaurants en vooral het uitgaan is hier super leuk. Je hebt in Phi Phi ontzettend veel grote strand feestjes en andere barretjes. Elke avond waren we wel even te vinden bij de Slinky Bar. Op elk eiland in Thailand waar we zijn geweest waren vuurwerk shows, maar op phi phi was het wel echt het mooist! Allemaal zo getalenteerd. Er kwamen hier elke avond super veel mensen op af. Na de show veranderde het hele strand in allerlei strandfeestjes👯‍♂️

We hebben op phi phi een boottocht gedaan van sochtends tot aan zonsondergang. De boot ging langs alle mooie stranden en baaien. We zijn bij Maya Bay geweest, hier is de film de Beach opgenomen. Dit jaar is dit natuurpark voor het laatst open omdat het heel erg toeristisch is geworden en er veel boottochten per dag naar toe gaan. Wij konden er gelukkig nog naar toe! Ook zijn we gestopt op Monkey beach, alleen sliepen alle aapjes toen wij er waren. We zijn op veel plekken gestopt om te snorkelen en hebben gekajakt. We hadden een hele leuke groep op de boot en ook de jongens die op de boot werkten deden de hele dag gezellig mee. De zelfde avond hebben we nog afgesproken met de mensen die we met de boottocht hebben ontmoet en zijn daarmee naar het strandfeest geweest.

Op phi phi hebben we de mooiste zeeën gezien. Echt niet normaal hoe blauw en het snorkelen was hier echt fantastisch!!! We hebben veel vissen gezien en zelfs schildpadden, ook kon je tussen de kleine haaien zwemmen maar dat zagen wij niet zo zitten..

Zoë heeft op de 1na laatste dag een Bamboo tattoo laten zetten, dit is traditioneel in Thailand. Ze zetten de tattoo met Bamboo, met daarin 5 naalden. Bijzonder om te zien!

Op dit eiland had je ook weer een viewpoint waar we naar toe zijn geweest. Het was een makkelijke route maar wel heeeel wat trappen, af en toe keken we elkaar aan en droop het zweet letterlijk van ons lichaam. Het was weer een super mooi uitzicht en er kwam nog een aapje langs om een maïskorf te scoren. Toch nog een aapje gezien op phi phi!

We zijn ook naar het Thaise kickboksen geweest, je kon hier gratis naar binnen als je een drankje kocht. Elke avond is hier een gevecht, ze gaan dan met bordjes het publiek rond met daar op; als je mee doet krijg je een free Bucket. Random mensen konden dus een wedstrijd vechten als ze wouden, zelfs wij! Er waren dus een paar mensen die dit deden, super grappig om te zien. Hierna kwamen de echt professionals, dit was heftig. Zij schopten en sloegen elkaar zo hard en bleven gewoon opstaan, dat we ons afvroegen hoe dat mogelijk was..

We zijn in totaal 6 nachten op phi phi geweest. We vonden het super leuk daar, we hebben mooie plekken gezien en weer leuke mensen ontmoet! Vanaf hier hebben we de boot genomen naar Phuket, dit was onze laatste bestemming alweer in Thailand (zo snel gegaan!) In Phuket zaten wij helaas niet in een heel leuk stuk. Ons hotel was in Phuket old town en daar was niet heel veel te doen, het lag ver afgelegen van de bezienswaardigheden en de leuke activiteiten. Als we ergens naar toe wouden waren we lang onderweg. De drukte in het verkeer was ook een reden dat het zo lang duurde. We hebben 2x de bus naar Patong genomen waar een grote shoppingsmall is en veel barretjes en restaurants. Hier is de bekende uitgaan straat, de Bangla road. We hebben hier onze ogen uitgekeken naar wat een mega clubs en cafe's hier waren..

En toen was het alweer de 23e en was ons Thailand avontuur afgelopen!! Het was tijd om naar Indonesië te vliegen. Aangekomen op het vliegveld van Phuket vroegen ze naar onze uitvliegticket van Indonesië naar Nederland. Die hadden we nog niet, maar die moesten we per direct boeken anders mochten we niet naar Bali vliegen. Dit was even stressen maar het is goed gekomen! We hadden een overstap in Singapore en zijn geland op Denpasar in Bali. Alles is verder goed gegaan!

Vanaf het vliegveld zijn we met de taxi naar Seminyak gegaan waar we onze eerste nachten hebben doorgebracht. Seminyak was redelijk druk en een stad om leuk te winkelen. We hadden een super leuk hotel en de mensen waren zo ontzettend lief. Uiteraard is het eten natuurlijk weer heel anders hier dan in Thailand en hebben we direct lekkere Indonesische gerechten besteld. Gado Gado, nasi goreng en noem maar op! Echt heerlijk!

Na Semiyak zijn we naar Canggu gegaan voor 2 nachten. Canggu is een klein hipsterdorpje en staat bekend om het surfen. Dit is echt een plek om te surfen en ook kan je hier surflessen nemen. De golfen waren hier echt mega hoog. Toen we in de zee stonden werden we gelijk omver geduwd.. Een bekend restaurant bar aan het strand heet Old Man's. Dit was een super leuke tent waar je lekker kan eten en in de avond stamp vol is met allemaal leuke mensen en chille muziek. Na sluiting gaat het feestje door op het strand.

Op dit moment zijn wij voor de 4e nacht in Ubud. Er is hier veel te doen en ons hotel zit precies naast het centrum. We zijn de eerste dag naar de Monkey forest geweest. Dit is een park met allemaal apen, die vooral niet bang zijn voor mensen. Je kon bananen kopen en de apen voeren, ze kwamen dan op je nek zitten. Er waren er zoveel! Stiekem vond iedereen het ook wel een beetje spannend.. we zijn hier na naar de Tegenungan waterval geweest, deze is heel bekend hier. Dit was echt prachtig en indrukwekkend om te zien!
Eergisteren en gister zijn we, met een groepje mensen die we hebben ontmoet, rond getourd door Ubud en de omgeving.
We zijn opzoek geweest naar watervallen en zijn naar de Bali gate geweest. We hebben zoveel uur scooter gereden deze 2 dagen! Gister zijn we naar de rijstvelden geweest hier in Ubud en naar de bekende swings. Erg mooi om te zien, de natuur is hier zo groen!
We hebben gister zelfs Luwak coffee gedronken, dit schijnt de duurste koffie te zijn die wordt verkocht. Zoek de productie van deze koffiebes maar is op.. 😬
Ook hebben we heerlijk bij spotgoedkope locals Indonesisch gegeten, lekkere massages gehad en leuke dingen geshopt! Vandaag blijven we nog een dagje in Ubud en morgen gaan we verder reizen naar Uluwatu.

Tot nu toe vinden wij Bali echt geweldig en vermaken we ons super goed en hebben we heel veel zin om alle andere plekken wat op de planning staat te bekijken!
We zullen zoveel mogelijk foto's er bij toevoegen met beschrijving! (Het lukt niet om ze allemaal in de goede volgorde te zetten)

Groetjes ons!

1. Ingrid Wolffram:
    30 maart 2018
    Fijn dat jullie het zo naar de zin hebben !!!
  2. Nanno:
    1 april 2018
    Weer prachtig verslag met foto’s 😘