Koh Phangan en Koh Lanta

12 maart 2018 - Koh Lanta, Thailand

Hoi hoi iedereen,

We zijn alweer dik ander halve week verder na ons eerste bericht. Na onze laatste dag op Koh tao zijn we met de boot naar Koh Phangan gegaan. Dit duurde ongeveer 2,5 uur. Vera werd de avond van te voren ziek en had een slechte maag. Gelukkig ging het tijdens de boot reis goed. We kwamen aan op de dag van de fullmoon party, ons resort zat best wel ver afgelegen op het eiland want alles wordt tijdens de fullmoon erg duur. Helaas hebben we de fullmoon party niet gehaald, want Vera was te beroerd. Waarschijnlijk iets verkeerds gegeten, maar ach genoeg feestjes nog voor de boeg en gelukkig ging het al snel beter! Na 3 nachten gingen we naar een ander resort op Haad rin, dit is het gezelligste deel van het eiland met een gezellig strand en leuke tentjes. Vera voelde zich weer goed, maar ook Zoë werd hier niet lekker. Dit duurde gelukkig maar een dag. Hierna hebben we ook maar een paar dagen even geen Thais eten gehad..
We hebben weer elke dag een scooter gehuurd en hebben de mooiste strandjes van Koh phangan bezocht. De wegen hier zijn nog stijler dan op Koh tao, soms vraag je je af of de scooter de berg wel op kwam.. maar die scooters hebben zoveel power en gelukkig lukte het!
De zee hier was weer ZO blauw, jammer dat jullie dat niet in het echt kunnen zien, dit is zoveel mooier dan op foto's. We hebben veel verse kokosnoten gegeten op het strand, heerlijk! We hebben ook gesnorkeld, dat was hier mooi maar op het vorige eiland Koh tao zag je nog meer vissen!

De bekende Amsterdam bar hebben we 2 dagen bezocht om de sunset te zien, zulk mooi uitzicht over het eiland heb je hier. Het is een soort hippie bar boven op de berg, met een super goed sfeertje die erg populair is bij alle mensen. De meeste mensen komen hier eind van de middag net iets voordat de zon onder gaat. Dit was voor ons wel even weer een besef momentje hoe mooi het eiland eigenlijk is.

We hebben deze week veel aan stranden gelegen, lekker gegeten en drankjes gedaan. We zijn naar leuke marktjes geweest, onder andere de Pantip market. We hebben hier weer veel indrukken op gedaan wat betreft het Thaise eten. Hebben uiteraard geshopt en in de avond zijn we naar een strand feestjes geweest.

Afgelopen vrijdag gingen we naar het half moon festival. Dit was midden in de Jungle. Het kostte wel wat, maar het was heel leuk om mee te maken! We hebben vooral Duitsers ontmoet (het halve eiland was Duits), ook Ierse mensen ontmoet en Israëliërs. Goed voor ons Engels! 😝
Tijdens de half moon hebben we ons laten painten met neon verf (zie foto's) dit zag er zo vet uit in het donker. De volgende dag waren we weer iets te brak en hebben we vooral geslapen en relaxed gedaan..

We zijn precies een week op Koh phangan geweest, als je van de ene kant naar het andere kant van de eiland rijdt op de scooter is dit ongeveer 20 km, je bent best lang onderweg.
We hebben veel mooie plekjes gezien, hier zullen we een aantal foto's van plaatsen want het is teveel om allemaal te vertellen!

Oh ja! We hebben ook een grote groep apen gezien midden op straat, 1 aap is ons zelfs achter na gerend (bang dat we waren!) gister zijn we om 6 uur in de ochtend opgehaald van ons resort en zijn we om 7 uur met de boot vertrokken naar Koh lanta, om half 5 in de middag (!) na boot bus boot kwamen we pas aan. We blijven hier 3 nachten, daarna gaan we door naar Koh phi phi.

Koh lanta is een rustig, mooi eiland en wat minder toeristisch dan de andere eilanden. Je hebt hier leuke hippie strand tentjes en restaurantjes.

Vannacht hebben we een horror nacht mee gemaakt, in ons hotelkamer liepen namelijk beesten die je niet graag in je kamer ziet (salamanders, DIKKE spinnen, kakkerlakken etc) De salamanders maakten zelfs geluid... We hebben de receptie om half 3 opgebeld en een nieuwe kamer opgeëist. De eigenaar is super aardig en had hier wel begrip voor. Stiekem vond die man ons waarschijnlijk 2 blonde, Nederlandse aanstellers maar goed. We mochten gelukkig naar een andere kamer die velen malen beter is. We hebben vanmorgen direct al onze spullen verhuisd. Dit hoort erbij... Jungle life😂

Op dit moment liggen we aan de infinity pool in een 5 sterren resort. Hier zijn we stiekem naar binnen gelopen en een bedje gepakt haha. Wat een luxe! Zo mooi. (Veel mensen doen dit hier en niemand kijkt er raar van op)
Morgen gaan we wat culturelers doen en naar het national park toe en de watervallen bekijken! Hopelijk kunnen we de apen vermijden.. niet onze vrienden hier haha. Daarnaast gaan we in de avond naar Old Town een gezellig stadje hier.

Over ongeveer ander halve week vliegen we alweer van Phuket naar Bali toe.. de tijd gaat snel!
We zijn elkaar nog niet zat hoor! 😌

Liefs van ons ❤️

1. Gea Hakkeling:
    12 maart 2018
    Heerlijk meiden🏝Jullie genieten er lekker van🤗 En prachtige foto's!!!
    hahaha die salmanders🦎en spinnen..... brrrr that's the jungle lady's🙏

Dikke kus aan jullie💋
  2. Jolanda:
    12 maart 2018
    Woow wat ziet dat er super gaaf uit allemaal...volop genieten zie ik...een fijne tijd nog meiden xxxx
  3. Liane:
    12 maart 2018
    Wat weer een prachtige foto's ook! Fijn om zo een heel klein beetje met jullie mee te kunnen genieten😀 Nog een fijne tijd daar meiden, lekker blijven genieten en een beetje bibberen af en toe met die brrrrr beestenboel😝
    😘
  4. Dana Witzand:
    12 maart 2018
    Super mooie foto's 😍 flink cola drinken in dit soort landen ook in Indonesië, dood alle bacteriën in jullie lichaam. Geniet er lekker van!!!